vrijdag 19 maart 2010

Wat is het onderscheidend vermogen van een uitgever?

Zeven jaar op een rij wordt aan de Nederlandse uitgevers gevraagd ‘wat doet u nu?’ en ‘wat doet u over twee jaar?’. De uitkomsten van dit onderzoek zijn gisteren gepresenteerd aan circa vijftig uitgevers. Het boek ‘De uitgever aan het woord 2010’ gaat in op de belangrijkste uitgeefthema's en trends en is als e-book (gratis) te downloaden op www.uitgeveraanhetwoord.nl

Heeft u meegedaan aan de enquette dan krijgt u het boek vandaag (vrijdag 19 februari) of morgen per post thuis.

Nu het antwoord op de titelvraag "Wat is het onderscheidend vermogen van uitgevers?" Niet geheel verrassend is dat uitgeverijen op kwaliteit de strijd aangaan met hun concurrenten. 30 procent van de uitgevers geeft aan dat kwaliteit hun belangrijkste onderscheidend vermogen is. Na kwaliteit volgen innovatie en doelgroep, met respectievelijk 15 en 14 procent. Het minst onderscheiden uitgeverijen zich op prijs en operational excellence, respectievelijk 4 en 6 procent.