donderdag 2 juli 2009

Uitgeeftrend: gepersonaliseerd uitgeven

Gepersonaliseerde informatie zou de oplossing voor vele uitgevers worden. Hoe dichter op de huid van de consument, des te hoger de advertentie-inkomsten was en is de gedachte. Alleen voor het realiseren van gepersonaliseerde diensten moet heel wat gebeuren. De grillige wensen en behoeften van de consument moeten bekend zijn, de content moet zo zijn georganiseerd dat iedere selectie mogelijk is en de adverteerders moeten bereid zijn om voor zeer kleine doelgroepen te betalen. Een complex transformatie die vooralsnog niet tot stand komt. De ambitie om te transformeren blijkt al jaren veel te hoog voor vele Nederlandse uitgevers.

In het boek Uitgever aan het Woord bespreken wij diverse trends en geven wij onze analyse op de uitgeefontwikkelingen. Het boek is natuurlijk nooit compleet. We onderzoeken meer dan we kunnen publiceren. Toch is menig trend interessant. Vandaar dat we besloten hebben om één trend per (werk)dag te presenteren.

Reeds besproken trends:

zondag 28 juni 2009

Uitgeeftrend: Evenementen

Evenementen worden door veel uitgevers gezien als exponent van hun merken. Het is een manier om in contact te komen met de doelgroep, het merk kenbaar te maken in de markt en te dienen als additionele inkomstenbron. Uitgevers verwachten de komende jaren een lichte stijging in het aanbod van events. Samen is niet alleen, zullen we maar zeggen.

In het boek Uitgever aan het Woord bespreken wij diverse trends en geven wij onze analyse op de uitgeefontwikkelingen. Het boek is natuurlijk nooit compleet. We onderzoeken meer dan we kunnen publiceren. Toch is menig trend interessant. Vandaar dat we besloten hebben om één trend per (werk)dag te presenteren.

Reeds besproken trends: