dinsdag 3 februari 2009

Open Innovation

Stel eens voor dat een Nederlands bedrijf op Internet zet: het komend jaar is DIT (nader te specificeren) mijn grootste uitdaging. Help mij aub en kom op met ideeën, beschouwingen en suggesties. Zou dat raar zijn?

Nog een slag bijzonderder: als je dit doet samen met vijf van je grootste concurrenten?

Zie Multimedia Grand Challenge 2009. Een verzoek van 6 bedrijven (HP, Google, CeWe, Yahoo!, Radvision en Nokia) behorende bij de ACM Multimedia Conferentie 2009 in Beijing, China aan u. Of u hen even wilt helpen bij het innoveren.

zondag 1 februari 2009

Waarom moeten organisaties veranderen?

Omdat de wereld verandert...

Zo maar een ideetje...

Op zondagochtend lees ik altijd mijn kranten. Lekker kop espresso er bij, heerlijk! Alhoewel... de berichten over financiële crisis overheersen de berichtgeving. Maar ook de jongerenproblematiek krijgt volop de aandacht. Al lezend kwam ik op een idee.

Er is veel aandacht, budget en discussie omtrent de jongerenproblematiek. Tevens is de grote uitdaging voor alle krantenuitgevers van Nederland om de jongeren (weer) te bereiken.

Kan hier niet sprake zijn van een win-win situatie? Kunnen Rouvoet en Plasterk niet samen gaan werken op dit gebied? Bijvoorbeeld door jongeren te stimuleren (financieel) zodat ze in media organisaties aan de slag kunnen om nieuws voor jongeren te maken? Ze worden dan opgeleid als maatschappelijk betrokken burgers. Ze weten welke informatiebehoefte er bij jongeren is. En, ze werken in een energierijke media-omgeving.

Omdat dergelijke stimuleringsplannen altijd een ministernaam nodig hebben en hier sprake is van twee ministers: stel ik ook meteen voor om deze jongeren de Plasvoet-jongeren te noemen. Hebben we dat ook meteen afgetikt.